[O2] Problem z tylnym zawieszeniem Octavia II FL, sprężyny

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • oluap
    Drive
    • 2012
    • 59

    Lesjofors do Kombi na tył zwykła to 42 857 19
    Lesjofors do Liftbacka na tył zwykła to 42 857 18
    Lesjofors do Kombi na tył Heavy Duty to 42 857 20

    takie są numery katalogowe

    w warsztacie zapłacisz za springi 230 średnio za sztukę

    ja kupowałem w Ipartsie duzo dużo taniej

    Moja obserwacja spręzyn na tył

    Jeden pasek żółty i jeden biały oznaczenie 1KO 511 115 BD porównywane do siebie dwa komplety trzymające prześwit w normie

    diametralna różnica w potrzebnej sile do ugięcia, jeden komplet miękki jak kalosz drugi komplet twardy jak skała. Na jednym stoi normalnie i na drugim stoi normalnie, a różnica znaczna.

    Osobiście zakupiłem Lesjofors 1KO 511 115 BC ( ten numer właśnie jest od Golfa numer Lesjofors 42 950 46 i oficjalnie jest do Golfa), najbardziej miekką do Octavii jaka jest i dam znać jutro jak to jest z tymi dobrymi zamiennikami do tego co proponuje SKODA.

    Mam dosyć cudowania z ASO i zrobię sobie sam, jak wyjdzie napiszę!

    Komentarz

    • endryu
      RS
      • 2006
      • 3773
      • Octavia II combi (1Z5)
      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

      Po ponad miesięcznym oczekiwaniu na sprężyny (od czasu zamówienia ich przez aso po weryfikacji w SAP, bo nie mieli w zasobach magazynowych) wymienili u mnie 1K0 511 115 BE (1 pasek biały, 2 paski żółte) na ...BF (1 pasek biały, 3 paski żółte). Wymiar 397 mm (po 50-cio kilometrowej wycieczce). Zobaczymy jak długo utrzyma wymiar :?:
      Wymiana gwarancyjna :!:
      O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
      O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
      =================================================

      Komentarz

      • oluap
        Drive
        • 2012
        • 59

        I po wymianie!!!

        Do sprężyn 1KO 511 115 BC dołożyłem jeszcze amortyzatory Sachs Super Touring 310 950 ( żałuję że wycofali 310 949 ) i uff uzyskałem dwie rzeczy na raz:

        Auto stoi 390 mm ( przejechane dzisiaj 60 km na kanapie z tyłu dwie dorosłe osoby i dwie z przodu) oraz mam w końcu normalne amortyzowanie czyli jest komfortowo.

        Tutaj uwaga na temat amortyzatorów z fabrycznego stuffu: 1 KO 513 029 ER. Produkcja Monroe, jest tak sztywny, że pracował tylko w krótkim skoku, w zestawieniu ze sprężyną wątpliwej jakości - syf.
        Być może to fajny amor, ale mi się znudziło czucie każdej szczeliny asfaltu w tyłku, no i mam lepiej.
        Testuję więc springi BC i dam znać.
        Startuję od przebiegu 6 kkm więc po 10 kkm napiszę co i jak.
        Dla zainteresowanych springi BC występują jako część do Golfa V

        Komentarz

        • termit886
          Rider
          • 2012
          • 261
          • Octavia II (1Z3)
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          endryu ja też miałem założone BF i szlak je trafił po dwóch tygodniach... chyba że poszli po rozum do głowy zmienili dostwcę i te które teraz sobie zamówili na stan magazynowy bedą już dobre, Ja od pół roku mam założone wspomagające MAD i narazie jestem zadowolony ale ostatnio załóważyłem że chyba delikatnie przysiadły. W przyszłym miesiacy zatankuję baki na full i skontroluje. Jak nie będzie trzymać normy to wyjdę z siebie. I oczywiście znowu będę reklamował.

          Komentarz

          • zsolpyw
            Elegance
            • 2012
            • 897

            Hehe trza bylo nie brac z salonu siadnietego auta. :twisted:
            Ten post nie zna konca, coraz to nowe pokolenia nabywcow skody go zasilaja :twisted:
            Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

            Jeżdżę w blasku
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

            Komentarz

            • adamsky
              Rider
              • 2024
              • 371
              • Octavia II combi (1Z5)
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              Mi właśnie zadzwonili z salonu, że wymieniają mi na gwarancji na 115 BF, mam nadzieję że rozwiąże to moje problemy...

              Komentarz

              • jano
                Classic
                • 2005
                • 24

                Witam
                Dzisiaj kurier przywiózł sprężyny Monroe SP 3349,jutro wymiana w Emidzie.Ciekaw jestem efektu.
                Już po wymianie.Cała operacja trwała ok.40 minut.Na starych springach 365mm,na nowych 410 mm ale pewnie jeszcze się "uklepie".Komfort ok,nic nie podskakuje.Jestem b.zadowolony.
                Całej prawdy dowiem się jak latem wrzucę na hak mój kamping.
                Pozdrawiam Janusz

                Komentarz

                • kaskader
                  Classic
                  • 2011
                  • 35

                  W końcu podjechałem żeby zareklamować te nieszczęsne sprężyny. Pomiar przy full PB i LPG wyszedł 277 mm. Auto z fabryczna (nie mylić z montowana w serwisie) instalacją LPG ma springi BE (1x biała , 2x żółte). 95 % czasu jeżdżę sam z pustym bagażnikiem ale jak w aucie jest komplet pasażerów to dupsko siedzi. Konczy mi się gwarancja i to już ostatni gwizdek żeby w końcu coś z tymi sprężynami zrobić. Po wymianie drugiego podejścia już nie zrobię żeby znów reklamować to co mi włożą a niestety SAP zaproponował dodatkowe sprężyny MAD. Trochę mnie to wk...ło i powiedziałem ze po niedzieli odpowiem czy zgadzam sie na takie rozwiązanie. Jakoś nie uśmiecha mi się to rozwiązanie bo kupowałem auto z 1 spręzyną/koło i nie chcę zeby mi wkładali dodatkowe części. To jest rozwiązanie gdy samochód jest przeciążany, ma hak itd a ja wożę głownie powietrze ale jak już wiozę pasażerów to chciałbym żeby auto zachowywało się poprawnie. To nie moja wina że źle dobrali sprężyny lub może są one wadliwe.
                  Czy ktoś z Was odmawiał tych dodatkowych sprężyn i wymuszał wymianę na twardsze?
                  Zastanawiałem sie nad BG lub BH lub nawet DE ale jak coś kiedyś wspomniałem w serwisie to zbywali że będa za twarde do tego samochodu. Przeglądając to forum kilka osób ma założone takie sprężyny.

                  Komentarz

                  • cordoba12
                    Ambiente
                    • 2012
                    • 210
                    • Octavia II (1Z3)
                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                    Zamieszczone przez jano
                    Witam
                    Dzisiaj kurier przywiózł sprężyny Monroe SP 3349,jutro wymiana w Emidzie.Ciekaw jestem efektu.
                    Już po wymianie.Cała operacja trwała ok.40 minut.Na starych springach 365mm,na nowych 410 mm ale pewnie jeszcze się "uklepie".Komfort ok,nic nie podskakuje.Jestem b.zadowolony.
                    Całej prawdy dowiem się jak latem wrzucę na hak mój kamping.
                    gdzie kupowałeś sprężynki??
                    Mój Szkodnik :-)
                    Pozdrawiam
                    Rafał

                    Komentarz

                    • jano
                      Classic
                      • 2005
                      • 24

                      Witamcordoba12,
                      Sprężyny kupiłem przez allegro w sklepie M-CARS z Łodzi.
                      160 pln/szt.
                      Pozdrawiam Janusz

                      Komentarz

                      • wesol
                        Rider
                        • 2008
                        • 689

                        nie wiem jak wy tam dobieracie te sprezyny ale vag ma takie oznaczneia paskami kolorowymi na samych sprezynach. Wtedy idzie sprawdzic co za sprezyny tam siedzą w aucie a i jeszcze jedno w golfie np sa sprezyny tylne cale rozniaste do wyboru zaleznie od tego czy auto jest 2 drzwiowe czy cztero drzwiowe czy ma hak czy go nie ma. W sharanach mamy jeszcze podzial na kiepskie dorgi, seryjne oraz wersje sport. 4MOT'y zazwyczja maja te same springi co FWD.
                        G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                        Komentarz

                        • oluap
                          Drive
                          • 2012
                          • 59

                          Zamieszczone przez wesol
                          nie wiem jak wy tam dobieracie te sprezyny ale vag ma takie oznaczneia paskami kolorowymi na samych sprezynach. Wtedy idzie sprawdzic co za sprezyny tam siedzą w aucie a i jeszcze jedno w golfie np sa sprezyny tylne cale rozniaste do wyboru zaleznie od tego czy auto jest 2 drzwiowe czy cztero drzwiowe czy ma hak czy go nie ma. W sharanach mamy jeszcze podzial na kiepskie dorgi, seryjne oraz wersje sport. 4MOT'y zazwyczja maja te same springi co FWD.
                          Jak pisałem włożyłem od Golfa V HB, spring ma końcówkę BC, czyli na kolory, jeden pasek biały, co jest po numerze OEM dopuszczalne do mojego auta.
                          Pojeżdziłem trochę i trzyma wysokość. Jutro dołoże 1kkm i zobaczymy.

                          Komentarz

                          • wesol
                            Rider
                            • 2008
                            • 689

                            tak bialy jeden sprawdzalem w etce- pasuje do glofa plus do wersji 4 drzwiowej z hakiem. No przynajmniej nie jest to do wersji 2 drziwowej czyli raczj eposluzy dlugo taka sprezyna.
                            G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                            Komentarz

                            • drodar9000
                              Drive
                              • 2012
                              • 43
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                              Ja dostałem dodatkowe MEDY miesiąc temu i na początku odstęp wynosił 39cm.
                              Obecnie odstęp wynosi 38cm przy obydwu pełnych zbiornikach.
                              Jednakże mam pewien dylemat, gdy auto stoi na lekkim przechyle na bok to z jednej strony prześwit wynosi 37cm zaś z drugiej 40cm.
                              Może ktoś powiedzieć czy to jest normalne, czy też może odstępy powinne być jednak takie same lub przynajmniej mieścić się w jakiejś granicy błędu.
                              Pozdrawiam,

                              drodar

                              Komentarz

                              • endryu
                                RS
                                • 2006
                                • 3773
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                Zamieszczone przez drodar9000
                                gdy auto stoi na lekkim przechyle na bok to z jednej strony prześwit wynosi 37cm zaś z drugiej 40cm.
                                Normalne zjawisko :idea:
                                Na tym polega praca sprężyny względem masy na nią działającej :idea:
                                O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                =================================================

                                Komentarz

                                • adamsky
                                  Rider
                                  • 2024
                                  • 371
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                  Odebrałem dziś skodę z serwisu i 115BF nie zdały egzaminu. Już w momencie odbioru miałem max 38 cm.

                                  Komentarz

                                  • lu5asz
                                    RS
                                    • 2011
                                    • 2006
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                    Ja mam chyba ze BF zalozone,1 biala,3 zolte to te? Musze pomierzyc bo od wymiany troche minelo
                                    Kondziu

                                    OCP

                                    Komentarz

                                    • adamsky
                                      Rider
                                      • 2024
                                      • 371
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                      Zamieszczone przez lu5asz
                                      Ja mam chyba ze BF zalozone,1 biala,3 zolte to te? Musze pomierzyć bo od wymiany trochę minęło
                                      Wiesz co jak będę kiedyś przy aucie to sprawdzę te kropki. ale chyba BF to BF ...
                                      Dziwne, że a forum już wiemy który komplet zdaje egzamin a SAP jeszcze tego nie wie....

                                      Z tego co czytałem to BH i DE są dobre, może i ja je w końcu dostanę. Ale SAP tyle razy eksperymentując zwiększa sobie koszty bo zamiast dokonać jednej odmiany wykonują ich kilka...

                                      Komentarz

                                      • kaskader
                                        Classic
                                        • 2011
                                        • 35

                                        Zamieszczone przez lu5asz
                                        ...
                                        Z tego co czytałem to BH i DE są dobre, może i ja je w końcu dostanę. Ale SAP tyle razy eksperymentując zwiększa sobie koszty bo zamiast dokonać jednej odmiany wykonują ich kilka...
                                        Dlatego w piśmie reklamacyjnym sprężyny wysłanym do SAP zaproponowałem powołując się na forum BG lub BH. Bałem się stawiać na twardsze, a mam teraz BE. Nie mam combi więc może dadzą u mnie radę mimo fabrycznej butli z LPG. Pisałem też że forumowicze wkładali Lesjofors (nie podałem konkretnego modelu) i że z tymi to już w ogóle nie ma problemów. Ciekawe co odpowiedzą.

                                        Komentarz

                                        • leonn
                                          RS
                                          • 2011
                                          • 2726
                                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                          Zamieszczone przez kaskader
                                          w piśmie reklamacyjnym sprężyny wysłanym do SAP zaproponowałem powołując się na forum BG lub BH.
                                          Po fabrycznych BF założyli mi właśnie BG, i jak auto zjechało z podnośnika w ASO to wymiar był 378mm, tak że sobie zwróć uwagę jak ci na takie wymienią :wink:

                                          Komentarz

                                          • kaskader
                                            Classic
                                            • 2011
                                            • 35

                                            1) Czy te wkładane sprężyny dodatkowe są progresywnymi? Po niektórych dołączonych zdjęciach trudno mi stwierdzić. Generalnie są 2 konstrukcje tzn zmienny skok lub zmieniająca się średnica zwojów. Powoduje to ze w miarę uginania sprężyny zmienia się jej charakterystyka.
                                            Mam propozycję od SAP na dodatkowe sprężyny i jeśli to byłaby sprężyna progresywna to może w ostateczności bym zgodził się na nią. W 99% jeżdze sam lub jednym pasażerem więc w takiej sytuacji prawdopodobnie ta sprężyna za dużo by nie usztywniała zawieszenia. Jeśli bym jechał na wakacje z załadowanym bagażnikiem to dupsko by tak nie siedziało.
                                            Z drugiej strony zastanawiam się czy ta dodatkowa sprężyna a tym bardziej gdyby nie była progresywną czy tak usztywni tył, że zawieszenie moze szybciej zużywać się. Szybsza naprawa wielowachacza jakos nie uśmiecha się. Może jednak ten mój techniczny umysł bez doświadczenia w samochodówce źle kombinuje
                                            2)Pierwsze rozwiązanie budzi moje wątpliwości dlatego zastanawiam sie nad włożeniem sprężyn Lesjofors 42 857 18. Na stronie producenta zalecane do Octavii2 hatchback ale niestety nie ma opcji auta z gazem. Czy ktoś wkładał ten model do zagazowanej octy? Jeśli tak to jak się sprawują i proszę pilnie i info. Combi jest ok 15kg cięższe ale ma inne oznaczenie 42 857 19 wiec moze takie od combi bez gazu do hatchbacka z gazem?

                                            Komentarz

                                            • termit886
                                              Rider
                                              • 2012
                                              • 261
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                              kaskader te sprężyny są progresywne MAD i są oryginalne bo przed założeniem dokładnie je obejżałem. Tu poczytaj sobie o nich:

                                              Komentarz

                                              • oluap
                                                Drive
                                                • 2012
                                                • 59

                                                Kaskader; według mnie i sprawdzenia w katalogach sprężyny Lesjefors o końcówce 18 i 19, czyli HB 18 i Kombi 19 to te same sprężyny. Wyskokość, średnica, ilość zwoji i średnica drutu jest taka sama.
                                                Do Kombi jest jeszcze sprężyna o końcówce 20 i jest to sprężyna Heavy Duty, na pewno twarda, bo wzmocniona.
                                                Osobiście włożyłem sprężynę Lesjefors 4295046 która jest od Golfa V, jednak jej opis OEM odpowiada 1 KO 511 115 BC, czyli najbardziej miękka dozwolona do Kombi. Zresztą sporo osób miało tutaj taki OEM na wyjściu z fabryki.

                                                Dla mnie tył był bardzo twardy przy sprężynie 1 KO 511 115 BD która odpowiada końcówce 18 i 19 i ją zmieniłem na BC i nowe amory Sachs.

                                                Kto wypierdział Springi na ori wyposażenie to nie wiem, wiem, że to goooowno do kwadratu.

                                                Na BC tył stoi równo wysoko, przejchałem już 2kkm i jest bosko.

                                                Do Liftbacka załozyłbym też BC
                                                Nadmienię, że mam nowe auto i już na wstepie nie będę czekał na ASO i ich byle jakie springi.
                                                Wymienili mi raz BD na BD
                                                Pierwsze były z granitu, drugie jak z waty.
                                                Teraz jest bajka.
                                                Ładuję towar, woże z tyłu ludzi i jak było tak jest

                                                Z przodu założyłem nowe amortyzatory a zostawiłem ori springi i nie ma takiej bajki jak z tyłu.
                                                Ale założenie takiej konfiguracji spowodowało spadek przodu o 1 cm i delikatne podniesienie tyłu o niecałe 0,5 cm
                                                Pytanie z innej beczki - czy mający niski tył macie również nieproporcjonalnie wysoko przód?
                                                tzn swobodnie mozna włożyć na "sztorc" dłoń pomiędzy oponę a rant błotnika?
                                                U mnie tak było
                                                Może za przysiadanie tyłu na pusto jest też odpowiedzialny przód, np. równie szajsowate sprężyny?
                                                To teoria, może zdobędę się jeszcze na wymianę springów z przodu to dam znać, czy się sprawdza...

                                                Komentarz

                                                • Rosomak
                                                  L&K
                                                  • 2011
                                                  • 1365
                                                  • Octavia II (1Z3)
                                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                  Koledzy i Koleżanki tak w woli uściślenia. Czy wiecie może jakie sprężyny są zakładane przez ASO w porozumieniu z SAP jeżeli używają stwierdzenia "progresywne"? Chodzi mi o zastosowany system. Sprężyna dodatkowa w sprężynie oryginalnej, czy inna pojedyncza sprężyna zamiast sprężyny oryginalnej? Może mi ktoś z Was to objaśnić, kto miał już takie rozwiązanie zastosowane?
                                                  Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
                                                  http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
                                                  Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...

                                                  Komentarz

                                                  • termit886
                                                    Rider
                                                    • 2012
                                                    • 261
                                                    • Octavia II (1Z3)
                                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                    system stosowany przez SAP to Sprężyna dodatkowa w sprężynie oryginalnej

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...